Ovako sofisticiranom sistemu potreban je izuzetan set uređaja koji olakšavaju korišćenje mnoštva ugrađenih funkcija. Ti uređaju su zapravo terminali za lične potrebe korisnika (eng. Personal Occupant Requirements Terminals) na osnovu čega je tehnologija PORT i dobila ime. Naš novi komplet PORT terminala ima razne specifikacije koje obuhvataju standardizovanu internu opremu. Bez obzira na to o kakvom se arhitektonskom ili funkcionalnom zahtevu radilo u određenoj dodirnoj tački, postoji PORT terminal koji to može da zadovolji.
Tehnologija PORT pruža više funkcionalnosti nego bilo koji sistem liftova u istoriji, bogata je funkcijama koje se stalno razvijaju. Uz to što pruža najefikasniju upotrebu grupe liftova, putnici kojima služi zaista će uživati u besprekornom prevozu do odredišta sa minimalnim brojem usputnih zaustavljanja. Pored toga, sigurnosne funkcije ugrađene u dizajn obezbeđuju putnicima osećaj sigurnosti tokom celog puta.
Tehnologija PORT zasnovana je na 30-godišnjim iskustvu kompanije Schindler sa sistemom poznatim kao upravljanje do odredišta što drastično poboljšava efikasnost upravljanja saobraćajem grupe liftova.
Početkom 90-ih, visina gradnje bila je ograničavana brojem liftova koji su bili neophodni za pružanje dobre usluge. U industriji je generalno bilo jasno da bi korišćenje pristupa kojim bi putnici mogli da registruju svoja odredišta pre ulaska u kabinu, pružio viši nivo usluga određene grupe liftova i time rešio brojne probleme. Međutim, niko u industriji nije mogao da napravi praktičan sistem zasnovan na tom konceptu. 1992. godine, kompanija Schindler predstavila je Miconic 10, prvi praktični sistem za upravljanje do odredišta čime je preokrenula tržište. U ranim 2000-im kada je postalo jasno da je upravljanje do odredišta siguran put napred, ostale kompanije su počele da nude slične proizvode, ali u tom trenutku kompanija Schindler je već radila na drugoj generaciji sistema, a PORT je treća generacija!
Kada putnik putem PORT Sistema odabere željeno odredište, bilo preko terminala, RFID kartice ili pametnog telefona, sistem analizira svaku moguću kombinaciju puteva kojem bi to putovanje moglo da prođe uzimajući u obzir sve ostale pozive u sistemu i trenutno angažovanje svakog lifta. Koristeći poseban algoritam koji je proizvod dugogodišnjih istraživanja, sistem definiše optimalni raspored i komunicira sa putnikom putem terminala ili telefona. Putnik tada može da sačeka ispred vrata dodeljenog lifta, spreman da brzo uđe u kabinu i preveze se do željenog sprata sa minimalnim brojem zaustavljanja.
Verujemo da tehnologija usmeravanja PORT predstavlja vrhunac današnje industrije. Međutim, mi i dalje nismo mirni. Svake godine prikupljamo sve više podataka od više hiljada jedinica koje koriste ovu tehnologiju širom sveta i prikupljene podatke dalje koriste naši timovi za istraživanje kako bi postepeno dalje razvijali performanse. Ne nameravamo se odreći svog vođstva u rezultatu!
Efikasnost lifta može da se shvati kao dve stvari, a obe su povezane. Efikasnost upravljanja putnicima i energetska efikasnost.
Brzina kojom lift može da upravlja putnicima je naravno ključna za sveukupno funkcionisanje zgrade. U poslovnoj zgradi, na primer, naročito prilikom jutarnjeg špica, ako broj montiranih liftova ne može efikasno da prevozi ljude do njihovih spratova stvoriće se redovi, frustrirajući putnike i umanjujući prestiž objekta. Instalacija PORT će se pobrinuti da putnici koji putuju na isti sprat budu vođeni istom kabinom lifta kada to bude potrebno. To znači da je broj zaustavljanja koja kabina pravi na putu kroz zgradu minimalan, što rezultira kraćim vremenom do povratka u predvorje. Svakom kabinom koja se češće vraća u predvorje stvara se veći kapacitet za usluživanje dolazećih putnika i efikasnost upravljanja saobraćajem je mnogo veća.
S osvrtom na energetsku efikasnost, trebalo bi da istaknemo da je, na individualnoj osnovi, svaki lift kompanije Schindler opremljen najnovijim pogonom i tehnologijom materijala da bi se obezbedio najviši nivo efikasnosti. Međutim, uz PORT to ide još dalje. Lift sa tehnologijom PORT radi na takav način da sama grupa može da postiže energetsku efikasnost pomoću funkcije koja se zove "Opcija energetskim upravljanjem" (eng. Energy Control Option – ECO). U režimu ECO sistem obezbeđuje prihvatljivo vreme čekanja za sve putnike dok ih uslužuje na energetski efikasan način. To rešava tipičan problem grupa liftova da troše najviše energije kada je potražnja putnika slaba. Kada samo nekoliko putnika poziva, što je slučaj u većem delu dana, lift može veoma brzo da pokupi svakog putnika i da ga praktično samog u kabini preveze do odredišta. Na taj način, liftovi prelaze duge razdaljine za samo nekoliko putnika. Štaviše, pošto liftovi tipično imaju protivteg od 50 % opterećenja, kabine u sistemu se tada kreću u neuravnoteženom stanju što nije energetski efikasno. ECO režim rešava ovaj problem. Da bi sačuvao energiju, ECO režim koristi manje liftova sa više ljudi u kabini, što dovodi do kraćih putovanja i bolje ravnoteže opterećenja. Kao rezultat, ECO režim smanjuje potrošnju energije liftova dok vodi računa da vreme čekanja za putnike ne pređe određenu granicu: zadovoljstvo klijenta i najviše energetska efikasnosti istovremeno.
Bezbednost je ugrađena u srce sistema PORT i može da funkcioniše na mnogim različitim nivoima. U postojećim zgradama gde globalni korporativni sistem već postoji, postoji jednostavan režim povezivanja za neprimetno integrisanje. Međutim, danas mnogi klijenti, svesni mnogih nivoa ugrađene bezbednosti u sistemu PORT, žele da ga spoje sa srcem bezbednosne strategije njihove zgrade.
U srcu koncepta bezbednosti sistema PORT je komunikacija sa klijentom da želimo da ga prepoznamo da bismo ga uslužili. Tako, na primer, kada klijent pokaže svoju RFID karticu uređaju, on ne dobija samo prolaz, već mu se kaže koji lift da koristi da bi stigao do željenog jutarnjeg odredišta. Lift sa tehnologijom PORT ima terminale sa integrisanim čitačem kartice, što znači da gde god da se nalazi može da se izvrši bezbednosna transakcija. To se često nalazi na mestu gde elegantni PORT dizajn može lako da se integriše. Ili, ako je neophodno, kompanija Schindler može da isporuči brze kapije.
Kao i rešenje sa RFID karticama, myPORT pruža još viši nivo funkcionalnosti koji može da se koristi zajedno sa karticama ili kao zamena za kartice. Na kraju, iako se ovaj odeljak primarno bavi PORT sistemom pošto se odnosi na liftove, sistem može da se proširi da bi pružio kontrolu pristupa u svim aspektima u okviru zgrade.
Iskustvo putnika je ono što svaki aspekt PORT dizajna treba da poboljša. Želimo da svaki kontakt sa našim klijentima u njima budi osećaj sigurnosti, udobnosti i praktičnosti. Od momenta kada uđu u zgradu i, bez potrebe da dodiruju ikakvu površinu, dođu do svog lifta i brzo se prevezu do svog sprata, naš cilj je da izazovemo snažan osećaj sigurnosti i osećaj da je sistem tu da bi im pružio personalizovanu uslugu.
Naučićemo gde uglavnom žele da idu u određeno vreme i pokušati da predvidimo njihove potrebe. Uvek ćemo se truditi da im dodelimo lift koji nije previše pun i koji će doći do njihovog odredišta bez previše usputnog zaustavljanja i pre svega, uvek ćemo se truditi da izazovemo osećaj da svako njihovo putovanje sistem PORT smatra kao veoma važno.