Tehnologija PORT kompanije Schindler donosi preokret u nauci optimizovanja protoka saobraćaja kroz zgradu dok nudi personalizovanu uslugu i kontrolu pristupa.
Savršenstvo je pravi izazov u modernim zgradama gde svaka vožnja uključuje jedan ili više načina vertikalnog prevoza, ostvarivanje pristupa zaštićenim područjima, kretanje po nepoznatim prostorima i slično, a sve što želite jeste da stignete na svoje odredište i bacite se na posao.
Pomoću tehnologije PORT kompanije Schindler, sistemom upravljanja prevozom, jedino što se zahteva od putnika je da jednostavno komunicira svoj identitet i željeno odredište na PORT terminalu. Tehnologija PORT brine se za sve ostalo planiranjem i izvršavanjem nesmetanog putovanja koristeći se optimalnom rutom koja je osmišljena da traje najkraće moguće.
Među standardnim funkcijama koje su obuhvaćene tehnologijom PORT postoje brojne napredne opcije za dalje prilagođavanje sistema vašim potrebama.
Tehnologija PORT je osmišljena da unese novu dimenziju u korišćenju terminala u procesu ulaska u zgradu. Uz PORT, ne samo da svaki ulazak upisnika može da se potvrdi, već može da mu se pozove lift ka odredištu i prenese njegov identitet, direktno na terminalu. Pošto PORT ima kontrolu, možemo da garantujemo da če lift pružiti najbolju moguću rutu u odnosu na uslove u saobraćaju.
Svaki PORT opremljen je čitačem koji može da komunicira sa bilo kojim kompatibilnim uređajem koji koristi radio-frekvencije u rasponu od obične kartice do pametnog telefona. To može da se iskoristi kao posebna funkcija tokom normalnog rada lifta ili kada je PORT ugrađen u terminal da bi obezbedio sistem kontrole pristupa koji je u potpunosti integrisan sa liftovima.
Parkiranje može da se konfiguriše koristeći statističke podatke iz realnog vremena kako bi odredio najverovatniju potražnju za spratovima u trenutnom vremenskom periodu i da u skladu sa tim parkira lift. Alternativno, klijent može da definiše spratove za parkiranje.
Kada se PORT koristi zajedno sa terminalom, ova funkcija sprečava korisnika da prebaci svoju karticu preko terminala kako bi omogućio ulazak drugoj osobi tako što će poništiti drugu transakciju na tom terminalu ili nekom drugom u blizini.
Opcionalna funkcija koja služi da demotiviše putnike od zajedničkog ulaska u kabinu, na primer sa kolegom, bez upotrebe njegove kartice. Ako putnik uđe u lift i ne upotrebu svoju karticu, doći će do sankcije pri sledećoj upotrebi te kartice. To mogu biti razne sankcije, od poruke upozorenja na ekranu PORT terminala do zahteva za ponovnim postavljanjem kartice službi obezbeđenja u predvorju.
U mnogim visokim zgradama poželjna je maksimalna iskorišćenost okna lifta korišćenjem liftova sa dvostrukom platformom. U konvencionalnim sistemima to može da bude veoma frustrirajuće za korisnika jer, na primer, kabina donje platforme se iznova zaustavlja zbog zaheva održavanja na gornjoj platformi ili dolazi do zastoja oko toga u koju se kabinu treba ući u predvorju. Sa tehnologijom PORT ovi problemi su praktično uklonjeni. Pošto su putnici i njihova odredišta unapred poznati liftovi sa dvostrukom platformom se ne zaustavljaju češće nego liftovi sa jednostrukom platformom. Pored toga, dodatna signalizacija obezbeđena na PORT ekranu eliminiše svaku zabunu putnika.
Kretanje između 2 sprata može da deluje kao najjednostavnija radnja lifta. Zapravo i nije, ako nije optimizovana, postoji šansa da se poveze mnogo manje ljudi od teorijskog kapaciteta i da se izazove dugo vreme čekanja. Kontrola kretanja tehnologije PORT koristi alatke za procenu količine putnika i da unapred odredi obrazac službe da bi se svakog puta povećao protok kroz sistem, a umanjilo vreme čekanja.
U čekaonici na spratu gde se dopremaju putnici iz predvorja u prizemlju, a zatim presedaju za više spratove uvek postoji zabrinutost da će doći do prenatrpanosti. Upoređujući broj ljudi koji je pristigao u čekaonicu na spratu i broj ljudi koji je napušta, sistem može da otkrije tu mogućnost i uspori količinu dopremanja dok se ne napravi mesta.
Pošto tehnologija PORT zna ko je dopremljen do kog sprata, može da stvori sliku o rasporedu ljudstva na svakom spratu. U slučaju potrebe za evakuacijom, sistem će odlučiti koji spratovi mogu da se evakuišu stepeništem bez prenatrpavanja i posavetovati te korisnike prostora da tako i učine. Na ostalim spratovima može da ponudi evakuaciju liftom i, pošto već zna brojnost, može da pozove dovoljno liftova na odgovarajući sprat da bi se izbegla panika.
Pod normalnim okolnostima konfiguracija lifta je podešena da pruža izvrsnu uslugu svim korisnicima prostora. Međutim, ponekad, zbog izvanrednog priliva posetioca ili zbog smanjenja dostupnosti kabina lifta (na primjer zbog građevinskih radova) to više ne bi bio slučaj. Pomoću napredne komunikacije tehnologije PORT putnici mogu biti upućeni ili da se stepenicama spuste za 1 sprat da bi ušli u svoj lift ili da budu dopremljen 1 sprat iznad odredišta. To bi se poduzelo da se kombinuju tražene stanice i time bi se, čineći lift brže dostupnim, značajno povećao kapacitet jedinica.
Tokom perioda slabog saobraćaja, tipičan sistem lifta će u pokušaju da smanji vreme čekanja dodeliti svoju kabinu pojedincima. Pošto je protivteg na 50% opterećenja, to može da dovede do mnoštva putovanja sa neuravnoteženim opterećenjem i posledično povećane potrošnje energije. U ECO režimu planira se rad sa „slabim saobraćajem“ da bi se obezbedilo razumno pre nego minimalno vreme čekanja. To znači da nisu svi liftovi neophodni i time se pravi značajna ušteda energije što se povećava pomeranjem broja putnika po kabini da bude što je bliže moguće balansiranom opterećenju.
Za klijente kojim su potrebne detaljne informacije o radu njihovog sistema dostupan je paket sveobuhvatnog izveštavanja.
Naročito pogodna za veće grupe liftova u pravolinijskoj konfiguraciji u komercijalnim zgradama sa gustim saobraćajem, tehnologija PORT može da poveća kapacitet upravljanja i da smanji vreme putovanja – svako za do 35%.
PORT sprečava stvaranje gužve i u predvorju i u kabini tako što šalje putnike na zasebne spratove. PORT nudi potpuno integrisan pristup zgradi, myPORT – kontrola liftova i bezbednog pristupa zgradi putem pametnog telefona.
ECO tehnologije PORT konstantno nadzire uslove u saobraćaju i zadržava prosečno vreme čekanja ispod ili na nekom određenom nivou, istovremenu štedeći maksimum moguće energije.
Uz tehnologiju PORT kompanije Schindler imate potencijal da uklonite mnoge od postojećih ograničenja u vezi sa rasporedom enterijera i tako prirediti sebi veću slobodu za projektovanje naredne generacije zgrada.
Tehnologija PORT pruža različite načine za putovanje kroz zgrade, čak i bez dodirivanje lifta ili čak vrata.
Upravljanje saobraćajem najbolje u klasi
PORT upravljanje saobraćajem predstavlja glavno proširenje mogućnosti sistema u odnosu na osnovni PORT. Od ulaska u zgradu prema daljoj vožnji i na kraju izlasku, zaista je integrisano rešenje koje omogućava dostupnost sigurne i praktične vožnje. Uključuje asortiman terminala sa specijalizovanim primenama za posetioce, parkiranje, vrata, kancelarije i stanove.